Ishrana tokom ramazana: Ključan je pravilan odabir namirnica

Muslimani u BiH ove godine će tokom ramazana postiti između 17 i 18 sati dnevno. Nutricionisti podsjećaju na važnost pravilne ishrane tokom posta, te govore o tome šta je najbolje sehuriti i iftariti, odnosno kako treba da izgleda obrok kojim se započinje i obrok kojim se završava post.

Osobe koje poste za sehur trebaju konzumirati hranu s visokim indeksom sitosti, odnosno hranu bogatu mastima i proteinima. Takva hrana zadržava se u probavnom traktu duži vremenski period što pruža i osjećaj sitosti. Neke od namirnica koje sadrže visok udio proteina su meso, jaja i mlijeko, a od biljnih namirnica to su leguminoze kao što su grah, grašak, leća i orašasti plodovi. Važno je napomenuti i unos tekućine, vode koja je najbolji izbor u toplijim danima.
Nakon dugog posta iftariti treba laganiju hranu bogatu ugljikohidratima, hranu koja se brzo vari i koja neće opteretiti vaš probavni trakt.
Omrsiti se možete hurmama i vodom, koje su po svojoj strukturi laganije za probavu. Kao predjelo preporučuje se damaća čorba, a za glavno jelo dosta povrća, gdje se prednost daje svježem povrću i salatama.
Tokom mjeseca posta treba izbjegavati procesuiranu hranu, bijelo brašno, šećer i slatkiše. Također, treba izbjegavati prženo i pohovano meso kao i visok unos kofeina.

Comments are closed