59-godišnja islandská pjevačica i kantautorica odbacila je tradicionalni način turneje, grad po grad, nakon što je izdala svoj album Biophilia 2011. godine. Sada nastupa na više datuma u istom mjestu prije nego što se preseli na sljedeću destinaciju, kako bi sebi omogućila više vremena za odmor.
Björk je za The Guardian izjavila: “Osnove su fleksibilnije. Možda kao žena, ili kao matrijarh, ili kako god to želimo nazvati, pokušavam učiniti tako da ljudi zapravo mogu imati život.”
“Blago sam se borila, još od svojih tinejdžerskih godina, protiv tog muškarističkog načina kako ljudi organiziraju i filmove i turneje. ‘Oh, hajde da sada radimo 18 sati dnevno, svaki dan, dok svi ne povrate.’ Ja sam uvijek željela koegzistirati.”
Nastavila je: “Možete imati osobni život. Možete imati svoju djecu. Možete imati svoje partnere tu. Ne kažem da sam uspjela, ali barem sam pokušala stvoriti svijet koji je otvoren za takve stvari.”
Prošle godine, Björk nije išla na turneju kao izvođač uživo, već je odabrala seriju DJ setova.
Njena posljednja turneja bila je serija Björk Orkestral, koja je trajala između 2021. i 2023. godine, a na kojoj je nastupala unplugged.
U međuvremenu, Björk je nedavno izdala Cornucopia: The Book, knjigu koja kronizira njenu imerzivnu koncertnu turneju pod istim imenom, koja je trajala od 2019. do 2023. godine.
Na Instagramu je izjavila: “Prije ove turneje, provela sam desetljeće radeći sa zvukom u 360 stepeni i vizualnim softverom u virtualnoj stvarnosti i animaciji, stvarajući Biophilia, prvi aplikacijski album, a kasnije i Vulnicura kao VR album. Duboko sam bila inspirirana idejom potpuno imerzivnog iskustva, provodeći proljeće u islandskom svjetioniku, šireći Utopiju u potpuno surround zvučnicima. Moj cilj je bio prenijeti ono što smo stvorili za VR 21. stoljeća u kazalište iz 19. stoljeća—prebacujući to sa slušalica na pozornicu.”
Nastavila je: “Ova vizija je ostvarena s 27 pomičnih zavjesa koje su uhvatile projiciranja na različitim teksturama i LED ekranima, stvarajući digitalno animirani show: modernu lanterna magicu za živu muziku. Također sam željela uključiti posebne instrumente: magnetsku harfu, alufon, kružnu flautu i komoru za reverberaciju, posebno izrađene s audio arhitektom kako bi poboljšale najintimniju verziju nastupa—u osobnoj kapeli.”