Radeći sa kratkim rokovima i visokim očekivanjima IT stručnjaci često doživljavaju pritisak koji može dovesti do stresa u radnom okruženju.
Piše: Mr.psy. Vedrana Andrić dipl psiholog
Dugotrajni rad na kompleksnim projektima može uzrokovati emocionalnu iscrpljenost i smanjenju motivaciju na poslu. Rad od kuće i rad pred ekranom, sa malo socijalne interakcije može dovesti do osjećaja socijalne izolacije, odnosno usamljenosti, unatoč velikim brojem online sastanaka.
IT okruženje od zaposlenika često potiče kulturu perfekcionizma i brzo pronalaženja rješenja, a što može povećati strah od neuspjeha, tjeskobu i manjak koncetracije.
Očekivanja klijenata rastu iz dan i dan, i svi klijenti nisu informatički pismeni, tako da od IT stručnjaka se očekuju da uspješno komuniciraju sa klijentima koji ne poznaju uslovno rečeno “informatički jezik”. Zatim, mnogi IT stručnjaci rade na vrlo specifičnim projektima, što može otežati pronalaženje “zajedničkog jezika” sa kolegama iz drugih sektora.
IT okruženje podrazumijeva okruženje u kojem se neprestano uče novi alati, tehnike i vještine. Stalno poticanje usvajanje novih znanja može kod IT stručnjaka dovesti od osjećaja nesigurnosti ili osjećaja da je njihovo znanje zastarjelo jer stalno moraju biti u korak sa novim i brzim tehnološkim promjenama. Osim toga, njihovo poslovni zadaci traže dugotrajnu koncetraciju, što može otežati neformalnu, svakodnevnu komunikaciju. Kada se suočavaju sa raznim izazovima radeći na složenim projektima, kasno u noć, IT stručnjaci mogu osjećati da nemaju razumijevanja i podršku okoline, pa teže traže pomoć.
Vrlo često je IT stručnjacima zato potrebno psihološko osnaživanje kako bi uspješno balansirali rad na različitim projektima, sa različitim timovima. U najboljem slučaju poslodavac ima tim psihologa koji rade sa IT stručnjacima kako bi se preveniralo profesionalno sagorijevanje i kako bi se očuvalo njihovo mentalno zdravlje.
Novčano priznanje nije jedino koje utiče na motivaciju i zadovoljstvo zaposlenika, kada je ono zadovoljeno, usmena i pismena, a naročito transparentna prizanja mogu jako puno značiti IT stručnjaku. A ponajviše, kada poslodavcu je stalo do sveukupnog zadovoljstva I zdravlja njegovog zaposlenika, a ne samo kada mu je stalo do zadovoljnog klijenta.