Sumak: Vrijeme je da počnete koristiti ovaj fantastičan začin koji pomaže u borbi protiv upala

Biljku Rhus coraiaria, o čijem plodu govorimo, krase predivne bobice boje rubina koje, kada se usitne, daju prekrasan prah koji obiluje bojom i aromom.

Možda je do danas niste upotrebljavali u kuhinji, ali vrijeme je da isprobate ovaj začin.

Poznat je kao odlična zamjena za limun ili ocat, savršeno se slaže sa piletinom i ribom, a često se dodaje kebabu.

Na istoku se već koristi stoljećima kao osvježavajući dodatak jelima i ne možete proći tržnicom da taj začin ne vidite na svakom prodajnom mjestu. Zbog njegove divne boje odličan je za završno ukrašavanje umaka, povrća i supica.

Kako kuhati sa sumakom?

Možete ga koristiti umjesto limuna kad pripremate salate, humus, marinade ili umake. Možete ga posuti po riži ili bilo kakvom hljebu i pecivu, jajima ili mesu i ribi.

Zdravstvene dobrobiti sumaka

Smatra se da ne postoji začin koji djeluje bolje protiv upala od sumaka. Prepun je antioksidanata i ima sposobnost neutralizirati slobodne radikale koji uzrokuju rak, bolesti srca i prerano starenje.

Odličan je začin za sve koji imaju dijabetes tip 2. – studije su pokazale da će samo tri mjeseca svakodnevnog korištenja ovog začina smanjiti rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti.

Ako se koriste cijele bobice, moraju se zdrobiti te 20-30 min. namakati u vodi. Potom se iz njih iscijedi sok koji se koristi za marinade, dresinge za salate, jela od povrća pa čak i za osvježavajuća pića. Sumak u prahu utrljava se u hranu prije kuhanja: Libanonci i Sirijci ga upotrebljavaju s ribom, Iranci i Gruzijci na kebabima, a Iranci i Turci s povrćem. Ako se pomiješa s jogurtom i svježim začinskim biljem poslužiti će kao izvrstan dip ili prilog.

Komentariši

Pratite nas na društvenim mrežama

Vremenska prognoza za danas

SARAJEVO

Kursna lista