Udruženje za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije „Strings Attached Sinfonietta“ organizuje drugi koncert u okviru trećeg serijala projekta „Muzikom kroz izložbu“. Ovim koncertom nastavlja se ideja projekta o stvaranju dijaloga između muzičkog i vizuelnog izraza, gdje zvuk i slika zajedno grade prostor promišljanja o savremenom svijetu i ulozi umjetnosti u njemu.

Ovog puta, program je konceptualno povezan sa izložbom „Gaza bijenale“, kustosice Gabriele Seith, koja otvara pitanja stvaranja u ekstremnim okolnostima i ispituje moć umjetnosti da bude oblik otpora, svjedočenja i komunikacije.
Izložba „Gaza bijenale“ predstavlja globalni umjetnički pokret koji okuplja više od trideset umjetnika i umjetnica iz Gaze i Bosne i Hercegovine. Njihova djela, nastala uprkos nemogućim okolnostima, govore o upornosti, dostojanstvu i moći stvaranja u vremenima kada su svi oblici života ugroženi. Projekat je iniciran u okviru Al Risan Art muzeja u Gazi, a od 2024. godine razvija se kao decentralizovana izložba koja povezuje paviljone u Londonu, Padovi, Berlinu, Istanbulu, Torontu i sada – Sarajevu.
Sarajevski paviljon, realizovan kolektivnim volonterskim naporima, povezuje iskustva umjetnika iz Gaze s iskustvima opsade Sarajeva. Time se otvara prostor za promišljanje umjetnosti kao sredstva otpora, ali i mosta između geografskih i političkih razdvojenosti. Umjetnička djela postaju svjedočanstva – tamo gdje izvještaji i brojke ne mogu prenijeti ljudsku patnju, umjetnost govori, bilježi i poziva na solidarnost.
Koncert gudačkog kvarteta „SA Sinfonietta“ u okviru izložbe „Gaza bijenale“ uspostavlja snažnu umjetničku poveznicu između muzičkog izraza i vizuelnog svjedočenja. Program je koncipiran tako da kroz dvije tematski i emocionalno bliske kompozicije istražuje motive bola, sjećanja, gubitka i istrajnosti. Djela Samuela Barbera i Dmitrija Šostakoviča, nastala u različitim istorijskim i društvenim kontekstima, dijele zajednički jezik unutrašnje borbe i humanosti.
Barberov Gudački kvartet u h molu, op. 11, posebno poznat po drugom stavu Adagio for Strings, jedno je od najprepoznatljivijih muzičkih ostvarenja 20. stoljeća. Kompozicija, izvorno zamišljena kao intimni dijalog četiriju instrumenata, vremenom je postala univerzalni simbol žalosti i saosjećanja. Njen spor, uzlazni melodijski luk evocira kolektivno sjećanje na ljudsku krhkost, ali i na dostojanstvo koje opstaje i u najtežim trenucima.
Šostakovičev Gudački kvartet u c molu, br. 8, op. 110 napisan je 1960. godine i posvećen „žrtvama fašizma i rata“. Djelo je komponovano u svega tri dana, tokom autorove posjete razorenom Dresdenu, i predstavlja njegovu najintimniju ispovijest – svojevrsni muzički testament. Kvartet prožimaju motivi lične i kolektivne tragedije, ali i otpora prema dehumanizaciji. Kroz pet stavova koji neprekidno prelaze jedan u drugi, Šostakovič uspostavlja napetost između očaja i nade, pretvarajući bol u oblik univerzalnog humanističkog izraza.
U okviru zajedničkog konteksta koncerta i izložbe, stvaralaštvo Barbera i Šostakoviča otvara prostor za razmišljanje o granicama ljudske izdržljivosti. Njihova muzika, izvedena među djelima umjetnika iz Gaze, postaje produžetak vizuelnog narativa – način da se čuje ono što se riječima ne može izreći, ali se može prepoznati u zvuku, slici i tišini između njih.
Datum: Četvrtak, 23. oktobar 2025.
Termin: 19 h
Mjesto: Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine (Zelenih beretki 8, Sarajevo)
Gudački kvartet „SA Sinfonietta“ čine violinistkinje Tamara Arsovski i Alma Dizdar, violistkinja Aida Deljkić i violončelistkinja Belma Alić, dok će izložbu „Gaza bijenale“ predstaviti kustosica Gabriela Seith.
Projekat Muzikom kroz izložbu realizuje se uz podršku Grada Sarajevo, Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo i Federalnog ministarstva okoliša i turizma, a u saradnji s Umjetničkom galerijom Bosne i Hercegovine.
Ulaz je slobodan.









