Udruženje za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije „SA Sinfonietta“ iz Sarajeva i „Udruženje Hila“ iz Zrenjanina s velikim zadovoljstvom najavljuje prvu promociju knjige u sklopu projekta Dijahronijski kontrapunkt koji je podržao British Council u okviru projekta „Kultura i kreativnost za Zapadni Balkan“ (CC4WBs).
CC4WBs je finansiran od strane Evropske unije, i ima za cilj unapređenje dijaloga na Zapadnom Balkanu kroz jačanje kulturnog i kreativnog sektora i razvijanje njegovog potencijala za društveno-ekonomski uticaj u ovom regionu. Tokom perioda od 48 mjeseci, projekat CC4WBs ima za cilj poboljšati učinak kulturnog i kreativnog sektora kako bi unaprijedio vještine, znanja i pristup finansijskoj pomoći, povećao konkurentnost te omogućio održivu koprodukciju i cirkulaciju dobara i usluga na Zapadnom Balkanu.
Prva promocija knjige projekta Dijahronijski kontrapunkt održat će se u četvrtak, 19. decembra 2024. godine, s početkom u 19:00 sati, u Muzeju književnosti i pozorišne umjetnosti BiH (Sime Milutinovića Sarajlije 7, Sarajevo).
Biće predstavljena zbirka pjesama Oratorijum za pticu autorice Jasne Kinđić, u izdanju Partizanske knjige iz Kikinde. Na promociji će s autoricom razgovarati Lejla Kalamujić i Vladimir Arsenić.
O knjizi, Arsenić piše: „Jasna Kinđić napisala je magičnu knjigu i to nije fraza. Ove pesme treba čitati kao bajalice, kao repetativne mantre, kao molitve bogovima koji su vladali nekad, u drugom vremenu i na boljem mestu.“ Dodaje kako je Oratorijum za pticu „izvorna poezija koja se pevala u transu, recitovala kraj vatre, opčinjavala slušaoce i zahtijevala saučešće, pretvarajući se u ritual očišćenja i oslobađanja.“
Jasna Kinđić, rođena u Gornjem Milanovcu, završila je engleski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu. Performerka i osnivačica ansambla Kabare Nebula, Kinđić je objavljivala poeziju u raznim časopisima, zbornicima i online platformama. Oratorijum za pticu njena je prva zbirka pjesama.
Ansambl ‘SA Sinfonietta’ učestvovaće na promociji kroz improvizovane muzičke interpretacije inspirisane tekstovima iz zbirke Oratorijum za pticu. Ovaj pristup otvara prostor za dijalog između muzičkog i književnog izraza, istražujući načine na koje se poezija može prevesti u zvuk.