Sinoć, 21. februara, je na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu izvedena baletna predstava „Žetva” Borisa Papandopula, u koreografiji i režiji Edine Papo.
Početak postojanja sarajevskog Baleta označila je “Žetva”, prvi balet koji su na scenu Narodnog pozorišta Sarajevo 25. maja 1950. godine postavili kompozitor Boris Papandopulo i čuvena ruska balerina Nina Kirsanova.
Publika Narodnog pozorišta u Beogradu aplauzima i ovacijama nagradila je izvrsnost ansambla baleta Narodnog pozorišta Sarajevo.
Balet „Žetva“ prvi je jugoslovenski domaći balet, a Narodno pozorište Sarajevo je vraćanjem ovog baleta na scenu, doprinijelo je očuvanju ovog umjetničkog djela. Podsjećamo da do izvođenja povodom stogodišnjice rada i postojanja Narodnog pozorišta Sarajevo, nije bio zabilježen zvučni zapis kompozicije Papandopula, a uz maestru Samru Gulamović koja je pročitala partiture i uz orkesatar Sarajevske filharmonije, udahnut je novi život ovom značajnom komadu.
Dan prije, u nedjelju 20. februara, ansambl Drame Narodnog pozorišta Sarajevo poklonio se pred beogradskom publikom nakon izvođenja predstave „To nikad nigdje nije bilo“, a reakcije publike bile su jako emotivne.
Emotivnim i katarzičnim iskustvom ovo gostovanje opisuje i direktor Narodnog pozorišta Sarajevo, Dino Mustafić, dodajući da je u vremenu kada se podižu administrativne, političke i druge barijere, treba insistirati na umjetničoj i kulturnoj diplomatiji.
Osim izvođenja drame i baleta, gostovanje u Narodnom pozorištu u Beogradu prati i izložba „Theatrum memoriae“ autora Igora Vučka nastala povodom obilježavanja 100. godišnjice postojanja Narodnog pozorišta Sarajevo.