U subotu, 2. 4. 2022. godine sa početkom u 19:30 sati, na sceni Narodnog pozorišta bit će izvedena čuvena opereta u tri čina “Mala Floramye”, splitskog kompozitora Ive Tijardovića, u režiji Ivana Lea Leme. Predstava će biti izvedena uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Dario Vučić.
U naslovnoj ulozi pojavit će se Aida Čorbadžić dok ostatak podjele čine: Ileš Bečei, Željka Katavić Pilj, Vedrana Arapović, Željka Katavić Pilj, Gina Tipurić, Nedim Bašić, Siniša Markanović, Majo Marilović, Dejan Kajević, Jasmin Bašić, Josip Katavić, Dragan Pavlović, Dragan Pavlović, Melisa Hajrulahović Tomić, Emsad Bečić, Lejla Huseinćehajić i Davor Ebner
U predstavi učestvuju solisti i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo i Balet Narodnog pozorišta Sarajevo.
BOSNA IMA SEVDALINKU, A DALMACIJA IMA TIJARDOVIĆA
„Kao što sevdalinka često opisuje ljubavne jade na ljupkim pozornicama mahale, avlije sa kapidžikom, bašče sa čardakom, šadrvanom i ašik pendžerom, tako i Tijardović svoju splitsku sevdah operetu uprizoruje na rivi, uz more, pod palmama, a sve to ne bi li što bolje uokvirio ono radi čega živimo i umiremo, a to je ljubav. Prvi čin vrca od senzualne, tjelesne, mladenačke, zaigrane, pomalo infantilne i karnevalski razuzdane ljubavi. Cijeli je grad u zanosu, ali mi fabularno zumiramo ljepoticu Floramye i studenta Mirka. To je čin prije rata. Drugi čin donosi rat. Ljubav je na čekanju, ali poput proljetnog cvijeća koje probija snijeg, ljubav se ne da smrti, Mirko i Floramye se prepoznaju i nanovo upoznaju kao zreli ljudi kojima se u međuvremnu dogodio život i one emotivne lekcije koje čovjeku donese ratni vihor. Treći je čin poraće. Zbrajaju se ratne anegdote uz iscjeliteljski smijeh, a preživjeli kupe kamenčiće svojih rasutih života i pokušavaju napraviti neke nove mozaike. I tom poratnom mozaiku vezivo je ljubav, pa opereta završava sa posvetom ljubavi. Ne mogu ne povući paralelu između ovog libreta i ovog grada kojem 2022. godine, skoro sto godina nakon praizvedbe 1926, pjevamo i plešemo o ta tri karmička čina.
Sevdah ima svoju melankoliju, a Tijardović svoju nostalgiju. Slični su to celofani u koje umatamo iskustva i arhiviramo prošlost. Tako umotane darujemo ih novim generacijama da čuvaju vatru ljubavi i ne boje se kušnji, prepreka i nesporazuma.“ (Ivan Leo Lemo)
Predstavu “Mala Floramye” sarajevska publika imala je priliku gledati u nekoliko uprizorenja šezdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, a na prostoru bivše Jugoslavije bila je jedna od popularnijih opereta.
Ostatak autorske ekipe čine koreografkinja Belma Čečo Bakrač, scenografkinja Vesna Režić i kostimografkinja Amna Kunovac Zekić.