Sufijska mudrost utkana je u ovaj film redatelja Ahmeda Imamovića, a naziv “Umri prije smrti”, govori o potrebi čovjeka da preispita svoja djela i postupke dok je živ.
I to je zapravo radnja filma, otkriva Imamović, koji potpisuje i scenario zajedno s Draganom Komadinom.
„Film govori o mladom čovjeku koji je nadobudan, koji misli da u životu ima sve, a onda u jednom momentu dolazi vijest da je smrt stvarno blizu. Tada on odlučuje da pospremi stvari, obračuna se sa samim sobom, sa svojom prošlošću i svim, u danima koji su mu ostali. Tako da dolazimo do tog momenta da čovjek treba umrijeti prije smrti, jer sa ovog svijeta odlazimo samo sa svojim djelima„ ističe Imamović.
Iako i naš popularni muzičar Dino Merlin ima pjesmu istog naziva, Imamović pojašnjava da mu to nije bila dodatna inspiracija.
„Pjesma nije inspiracija, ali i ja i Dino jesmo imali istu inspiraciju koja je dio islamske filozofije i tradicije. Govorimo dakle o istim stvarima, da čovjek prije odlaska na onaj svijet treba da svede račune sa samim sobom na ovom svijetu“ pojašnjava Imamović.
U filmu osim Haskovića igraju Mona Muratović, Aida Bukva, Almir Kurt, Milan Pavlović, Miki Trifunov, Minka Muftić, kao i Rade Šerbedžija.
Kroz film se prožima rečenica: “Nađi mir u sebi Zlatane, a onda će se pojaviti želja za životom”. A Hasković koji igra Zlatana kazao je da je film “Umri prije smrti” jedna “vrlo duboka poruka i jedan jasan koncept koji tretira sve dileme jednog savremenog društva”.
„A da bi se ukazalo na tu pojavu, naravno osim filmskog jezika i rediteljskog koncepta, tu su i protagonisti filma, odnosno glavni protagonist kojeg igram – doktor Zlatan.“ kaže on.
On je ginekolog koji je podrazumijevao svoj život, a kao svi ljudi, mi imamo negdje privid da gospodarimo svojim životom, i mislimo da će sve nešto vječno trajati potpuno zaboravljajući na činjenicu da smo prolazni. Tako je i on živio jedan osebujni, hedonistički život nemareći za druge, povređujući ljude oko sebe, i kada se nađe pred tim jednim teškim iskušenjem zapravo shvata da je došao do nekog potencijalnog kraja.
On i ne traži toliko pad koliko traži odgovore na neka pitanja i dileme koje su mu se zapravo tek tada u tom trenutku iskristalisale. I on kreće na jedan svoj duhovni put pod nadnaravnim okolnostima, i tu se suočava sa svojom prošlošću, suočava se sa pitanjima duhovnosti, suočava se sa svim onim što bi jedan život trebao da bude nama svima kao jedan svojevrsni test, ali isto tako jedno naše putovanje kroz taj materijalni svijet i kakav trag smo mi ostavili iza sebe. A pošto se on nalazi u situaciji gdje nema baš puno vremena i sve visi o koncu, on zapravo traži te odgovore pod tim nekim nadnaravnim, čudnim okolnostima, jer film i jeste rađen kao neka vrsta magijskog realizma podijeljenog u četiri čina i bavi se vrlo važnim temama, ne samo lokalnog i regionalnog, nego i globalnog univerzalnog – ističe Hasković.
Misli da će se publika, ma ko ona bila, poistovjetiti se sa pričom filma koja je duboka, vrlo je psihološki interesantna, na jedan filozofski, ali ne na nedokučiv način, proispituje sve te stvari o životu.