Bespapirno poslovanje i ured bez papira pojmovi su koji se u posljednje vrijeme vrlo često spominju kao jedino rješenje za eliminaciju nepotrebnih troškova u organizacijama.
Da li je to moguće implementirati u BiH? Kako, na koji način, koje su prednosti? Odgovore možete saznati 30. maja u hotelu Hills u Sarajevu na GS1 konferenciji “Digitalna ekspanzija: Put BiH u bespapirno poslovanje”.
Nevena Kravec-Stevanović, rukovodilac finansija i marketinga GS1 u BiH bila je gošća Radija M, gdje je govorila o GS1 konferenciji i koristima koje donosi potrošačima i proizvođačima širom BiH, ali i regiona.
“8. GS1 konferencija je pred nama 30. maja. Pripremamo puno novina. Ono što će biti fokus jeste da mi pokušavamo kroz praktične primjere da pokažemo privredi na koji način mogu digitalno poslovati. Tu će se provlačiti nekoliko tema. Prvenstveno ćemo govoriti o elektronskom potpisu, kojeg mnogi koriste, ali i dalje ne znaju za šta sve mogu da ga koriste.
Zatim ćemo preći na elektronsko poslovanje. Ide to nekim svojim tokom, ali ne onako kako bismo željeli. Mi kao GS1 se trudimo da približimo to na jednostavan način i da potaknemo privredu da razmišlja o tome i da krene u to bespapirno poslovanje.
Pričaćemo o e-fiskalizaciji. Ona je u RS već zakonski obavezna, u FBiH je nešto u najavi, vidjećemo šta, na koji način i kako.
Pričaćemo i o nečemu što se najviše dotiče GS1: 2D kodovi i digitalni pasoši proizvoda. Teme su raznovrsne, svako može pronaći nešto za sebe”, kazala je Kravec-Stevanović.
Šta bi značilo bespapirno poslovanje, kancelarije bez papira?
“To nas najčešće pitaju. Svi misle da je ono što mi propagiramo elektronska razmjena podataka, razmjena koja se odvija putem e-maila i PDF dokumenta. To nije to. Elektronska razmjena podataka je kada jedan sistem komunicira sa drugim sistemom, bez uticaja ljudskog faktora, koristeći tačno standardizirane poruke.
To se svuda oko nas dešava. Sve zemlje u regiji već imaju uspostavljenu elektronsku razmjenu podataka, e-fakturisanje, što je najčešće uspostavljeno sa državom.
Sve zemlje u regiji, Srbija, Hrvatska, Slovenija to već odavno primijenjuju. Mi smo ostali u nekom vakuumu i čekamo da nas neko pogura da bi mi o tome počeli razmišljati i primjenjivati.
GS gura na svoj način, pokušavajući da objasni šta to rade zemlje u regiji. Dovešćemo super predavače koji će pričati zašto smo mi to ostali zadnji koji to ne primjenjuju”, rekla je Kravec-Stevanović za Radio M.
Ko se sve može prijaviti?
“Prijave još nisu zatvorene, svakodnevno još pristižu. Ljudi prepoznaju kvalitet konferencije, teme su uvijek aktuelne i atraktivne. Svakome može biti interesantno. Mi uvijek ciljamo na viši menadžment, jer su oni donosioci odluka, koji trebaju da saslušaju teme i odluče da li će oni u svojim kompanijama pokrenuti promjene. Nijedna promjena se ne može desiti bez operativaca, tako da su dobrodošli i operativci, rukovodioci, direktori i svi oni koji žele da unaprijede poslovanje u svojim kompanijama. A moraju ga unaprijediti”, poručila je Kravec-Stevanović.
Prijave su moguće na web stranici www.gs1bih.org, a otvorene su do 28. maja. Ograničen je broj mjesta, a očekuje se do 200 učesnika.
“Recimo da se do sada prijavilo pola. Ovo može biti poziv svim ostalim koji žele da učestvuju da požure sa prijavama, kako bi organizacija bila što bolja i da ništa ne bi kasnilo”, kazala je Kravec-Stevanović.
Šta je digitalni pasoš?
“Digitalni pasoš je direktiva gdje će svaki proizvod do 2030. kojim se trguje na teritoriji EU trebati da posjeduje digitalni pasoš proizvoda. To je set informacija koje treba jedan proizvod da posjeduje: da se zna odakle dolazi taj proizvod, šta sve treba da se proizvede, na koji način… To je kao lanac koji je taj proizvod prošao da krajnjeg proizvođača. Za sada se priča o nekih 150+ informacija.
Ono što će prvo da se desi, prvu granu koje će da targetira digitalni pasoš je teksilna industrija, zato što ona puno zagađuje, a Evropa ima strategiju “zelena Evropa”. To će na našoj konferenciji biti pojašnjeno: na koji način će se primjenjivati digitalni pasoši, kako da se pripreme, koje informacije su im potrebne”, dodala je Kravec-Stevanović.
Svake godine sve više sponzora
Mnogo kompanije je podržalo organizaciju ovog događaja.
“Osam godina postojimo i svake godine ih je sve više”, kazala je Kravec-Stevanović.
ELMED je generalni sponzor. Sponzori su i Penny Plus, Penny Marketi, BH Telecom, ZZI, Bingo, Panteon, KLAS, Lasta, Yanoka, Info-kod, Špica, dm drogerie markt, Hoše, Planet, Nelt, Svjetlostkomerc…
Konferenciju se prepoznali i podržali PKFBiH, PFRS, e-commerce asocijacija u BiH, AHK, Udruženje poslodavaca i mnogi drugi uključujući i Radio M.
Kravec-Stevanović je poručila da je potrebno razmišljati u smjeru digitalizacije. Krenuvši od elektronskog potpisa, sve kompanije koje potpisuju PDV prijave već imaju elektronski potpis.
“Hajde da taj elektronski potpis ne koristimo samo za to, hajde da ga koristimo i za druge svrhe. Poručila bih da iskoristite priliku, kotizacije na našoj konfereneciji nisu visoke. Prilagođeni smo svima, da svi mogu doći. Trebaju doći, poslušati i biti informisani i napraviti mapu puta kako da idu ka digitalizaciji”, kazala je Kravec-Stevanović.
Posjetite stranicu www.GS1BiH.org kao i Youtube kanal, Facebook i Linkedin, gdje možete naći više informacija o timu i GS konferencijama.